Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > jak na zalomený šroub - BBS

 o Navštíveno 26681x o
o 24.01.2011, 20:21 | formis85
Potřeboval bych od vás radu jak mám dostat zalomený šrouby z límce na dvoudílných BBS RS771. Z kola čučí ven asi 4 až 5mm šroubu. Problém je v tom že šrouby jsou titanový. Zkoušel jsem navařit matku na ten zbytek šroubu jenže jak to je titan tak to nedrží. Máte někdo nějáký nápad jak je dostat ven? Dík


o 24.01.2011, 20:24 | DaNNy
Ahoj Ondro, koukám, že jsi zavítal mezi nás:-) Ty jsi ten šroub ještě nevytáhl, jo? Udělej to jak jsem ti radil. A kdyby jsi to chtěl, tak ti kola rád zrenovuju:-))
Měj se fajn!!
o 24.01.2011, 20:28 | formis85
Hoj kámo, problém je v tom že na dvou kolech mám urvaný 3 šrouby vedle sebe a nelajsknu si jezdit bez nich :(.
o 24.01.2011, 20:38 | Kesam
A na titan si vzal samozřejmě Cočko vid??? :-)
o 24.01.2011, 20:40 | Kesam
To se vaří TIGem a musíš někam do spešl svařovny ale jestli se tam nedostane s hubicí tak máš smulu a pochybuji o tom že se tam sní dostane.Pak nahřát okolo a vytočit.
o 24.01.2011, 20:50 | formis85
No jasný, cočko, nic lepšího jsem neměl k mání ;). a tím Tigem by šel spojit titan s obyč matkou nebo musím sehnat titanovou matku?
Nahřátí si myslel jako tak, že nahřeju hliník okolo šroubu, on se teplem "roztáhne" a šroub pak vytočím?
o 24.01.2011, 20:51 | Kesam
No hlavně potřebuješ někde koupit ten drát titanovej a ten 20 korun stát asi nebude hele :-)
Ano přesně tak ho vyndáš.
o 24.01.2011, 20:53 | loom
formis85: jj uplne nejlepsi by byla titanova. Jiank zavarit urcite TIGEM nejlepsi je pouzit argon o cistote 5,0 nastavit vetsi prutok plynu klidne i 15 l/min. A pouzit co nejvtesi hubici klidne i 19 mm
o 24.01.2011, 20:54 | Kesam
No hele kilo ho stojí asi tolik 6 781 Kč / kg :-)a v tej krabici jich 100 nebude tak si vem kolik bude stát 1 a ještě někdo kdo ti to tam napálí :-)asi by to mělo jít no možná to bude bublat nevím já to nikdy nevařil.
o 24.01.2011, 20:56 | Kesam
19ku na co? Na plyn aby udělal pořádnou atmosféru ??
o 24.01.2011, 20:56 | formis85
Jasný, zkusím zajít do místního učiliště kde dělají "zkoušky na svářeče", tam by si s tím snad poradili.
o 24.01.2011, 20:59 | loom | Upraveno: 2011-01-24 21:00:50
Asi by jsi to zavaril i s tim argonem 4,5 ale to uz je prej opravdu nouzovka s tim 4,8 uz by to melo jit docela dobre. jj hubici 19 musi ta lazen bejt zaplavena argonem :-) jinak jak pise kesam ty draty to je raketa ted jsem koukal od castolinu je maj v akci za 5500 kg. Malo kdo ti proda jeden kousek :-)
o 24.01.2011, 21:05 | formis85
No koukám že to byla super koupě těch kol :). Já už tohle svářet určo nebudu, zajdu si buď do tý školy nebo budu muset sehnat někoho, kdo by mi to udělal za nějakou rozumnou cenu. Tohle už jde mimo mě :)
o 24.01.2011, 21:07 | Kesam
přesně tak ale rádi ti to zavaří někde ona je to docela rejže svářet tyhle věcičky :-)
o 24.01.2011, 21:09 | loom
ja vydim problem spis v tom ze jsi do toho sahnul tim migem :-) Urcite uz tam nemas prostor na nejaky obrouseni ten sroub uz asi bude koukat jenom malinko vid ??
o 24.01.2011, 21:09 | formis85
A tak kolik by mohla být cena za navaření 10ti matek. Střel klidně od boku, nemám šajnu jak se to může pohybovat.
o 24.01.2011, 21:10 | Kesam
Ty hele na učnák bych asi nevsázel tam asi tig dělat nebudou učni.A ještě ktomu Titan.Musíš někam na větší podnik kde je svářecí škola tam jsou instruktoři frajeři ty tam něco vyhrabou.
o 24.01.2011, 21:11 | formis85
Zkusil jsem jen jeden šroub cočkem - je tam ještě tak 3-4mm. Zbytek šroubu je o malinko delší
o 24.01.2011, 21:14 | Kesam
To těžko říct třeba 10 za jednu což pochybuji kvuli ceně drátu a nebo 100 za jednu na titan bude asi i spešl frajer mít evropskou zkoušku takovejch muže být třeba 10 v republice.Taky si jí nechá zaplatit,ale mít jí nemusí a muže to jenom umět .-)
o 24.01.2011, 21:14 | loom
10 sroubu mas utrhlejch ?? Tak jse jen modli aby to drzelo s obyc matkou :-) Protoze kdyby jsi mel kupovat 10 matic titanovejch tak to by jsi se prohnul.Jinak cena za to zavareni uz nebude tak strasna.Zase zalezi jestli to das nekam do nejake profi svarovny a nebo jako melouch nejakemu svareci ktereho znas
o 24.01.2011, 21:16 | Kesam
Na titan potřebuje teplotu jako kráva jo a podle toho jak asi si myslím že je to zlomené tak až tam pustí tu střelbu tak se ti ten alu disk při nějakejch 700 stupních začne roztejkat.
o 24.01.2011, 21:17 | loom
jinak ti jeste napisu za 100 kusu titanovejch matek M8 stoji 7500 kc :-)
o 24.01.2011, 21:17 | Kesam
No melouch rozhodně hele.
o 24.01.2011, 21:22 | loom
formis85: Tak jsem se ti optal jednoho borce co svaruje v USA jestli pujde svarit titan s obyc matkou nebo i treba nerezovou matkou a napsal mi toto:Zdravím svarový spoj mezi nerezem a Ti nelze metodou TIG uspokojivě provést.
o 24.01.2011, 21:22 | formis85
No to se prohnu tak jako tak, protože jestli neseženu jen 10náhradních šroubů, tak pak je prodávají minimálně po 50ks a to by vyšlo asi na 2000,-. No zkusím se poptat po okolí a uvídím. Jinak moc díky za rady
o 24.01.2011, 21:24 | formis85
Paráda, to vypadá, že navštívím sběrnu a dostanu aspoň něco za hliník ;)
o 24.01.2011, 21:26 | Kesam
A ještě něco za titan hele :-)
o 24.01.2011, 21:27 | Kesam
Ty vole loom ten Frank to je normálně svářecí buh nejni se pak čemu divit když tu mamoníš za 18 a on tam za 100 :-)
o 24.01.2011, 21:29 | loom
Neves hlavu.Chce to proste dat nekomu kdo stim ma nejakou zkusenost se svarovanim a vyzkousi to. Jinak ja osobne jsi myslim ze jestli jse to bude varit tigem a pouzijes obycejnou matici a drat titan,tak jsi myslim ze vysledek bude skoro stejny jako u toho migu co jsi na to pouzil. hlavni roli na tom bude hrat ta matice z normos zeleza
o 24.01.2011, 21:33 | loom
Kesam: jojo ten Frank rozhodne.Prej neco svaruje pro NASA. Prej jen oni maji uspesne zvladnutou tu technologii svarovani TITANU a NEREZU :-)

cituju franka :-)

Dověděl jsem se toto:
Spoj mezi Titanem a 304 ss. se provádí následovně. Při teplotě mezi 800 - 900°C se ve vakuu napařuje na Titan vrstva Niklu, kdy dojde k reakcím mezi Ni a Ti a tím pevnému difuznímu (atomárnímu) spojení obou kovů. Dochází k formování Ni3Ti, NiTi and Ni2Ti v difúzní zóně při uvedené teplotě.

Potom lze spoj provest pomocí laserového, nebo elektronového svařování. Je jen několik pracovišť v USA, kde lze toto úspěšně provést. Tolik strohá informace pro zajímavost.




o 24.01.2011, 21:33 | formis85
A kde by se dali sehnat kusově matice M7 titanový. Co jsem se ptal tady ve speciálce tak tohle prý neumí sehnat.
o 24.01.2011, 21:37 | loom
nemas nejake foto jak presne je to zalomeny ?? Jinak kde sehnat kusove netusim.To vis tohle neni bezna matka :-(
o 24.01.2011, 21:39 | Kesam
Formis napiš jim do NASA :-)
To je normální filozof nebo co to jsou slova jsem vživotě ohledně svařování nezaslech :D
Kurwa a jak to vyndavaj automechanikeři na to musí něco být ne???
jen tak mimo to svařování :-)
o 24.01.2011, 21:39 | formis85
Foto udělám zítra, kola mám v garáži mimo dům.
o 24.01.2011, 21:40 | loom
Jak jako myslis jak to vyndavaji automechanici?? Myslis ze jsou na aute vsude titanovy srouby ?? :-)
o 24.01.2011, 21:41 | loom
ten kdyz zalomy nejaky sroub nebo steft tak ho navari nebo odvrta.Kdyz je to normos ocel tak to jde krasne.Ale nechtel bych videt odvrtavat ten TITAN v tom hliniku :-)))
o 24.01.2011, 22:05 | Kesam
Jo jasný.Titanovíma vrtákama od Horsta Fuchse za 5 kilko by to šlo :-)
o 24.01.2011, 22:09 | loom
:-D
o 24.01.2011, 22:26 | Lukaash
mozna jsem to uplne nepochopil, ale ohrat autogenem a nasledne vytocit za ten vycnivajici konec to nelze? Jen ostryma klestema, bez navarovani dalsich soucasti.

Jinak co tady ctu ty ceny Ti matek, tak asi vysroubuju ty srouby z Cromodor a nahradim je nerezem. To se snad i vyplati prodat zvlast :-D
o 24.01.2011, 22:40 | loom
Ta moznost by taky byla ohrejt to.Ale s tim autogenem opravduj opatrne :-) hlinik se tavi pri 650 stupnich a autogen ma teplotu nekde kolem 3000 stupnu :-) Takze opravdu na to jenom dejchnout :-) Ono to vypada nevine kdyz se to nahrejva ten hlinik a pak se to z niceho niic zborti a je hotovo :-)
o 24.01.2011, 22:52 | Lukaash | Upraveno: 2011-01-24 22:54:36
lepidlo se obvykle rozpada pri max 300°C, rozhodne jsem nemyslel zadny ostry plamen :-)
o 24.01.2011, 23:19 | Kesam
Takovej spíše měkej na pájení.Tady víme hovno když nejsou fotky :-)
o 25.01.2011, 19:55 | Dudu_481
tak to přeju hodně štěstí. Mám na teď na dílně 20" Bentley. Nějakej garážník je před námi rozebral a při skládání titanový M7 dotáhnul "na krev". Když jsme je rozebírali, z 80 šroubů jsme jich asi 50-60 utrhali.
Resume? Mám způsob, jak to vytočit popř. opravit :-))

Pokud si nezničil vyčnívající "tělíčka", je tady nějaká šance, že je po pořádném nahřání (autogen určitě NE:-)) dostaneš ven např. smačkávacíma kleštěme. To co ven nedostaneš, se musí nechat vyjiskřit - to ja ale raketa aneb 800kč/h.

Pokud nemáš proti stojanovku s nulovou vůlí na sklíčidle, nesnaž se odvrtávat. Na titan jsou spešl vrtáky. Normální má tendenci uhýbat do měkčího materiálu. Takže zase problém.

Zkoušeli jsme do šroubu vyfrézovat díru a pak vytáčník. Padly celkem 3 vytáčníky. Pak jsme to vzdali. Zůstali zalomený v tom šroubu :-))

O demontáži titanových šroubů vím svoje. Bohužel lidi většinou neví, že po demontáži by se měl titanový šroub nahradit novým. Nikdo to ale nedělá, protože titan šrouby stojí raketu.
o 25.01.2011, 20:02 | Kesam
Dudu co je vyjiskřit jako nějak odpálit jo?
o 25.01.2011, 20:50 | Lukaash
Kesam : elektroerozivni obrabeni [ Link ]

Dudu : proc autogen urcite ne?
o 25.01.2011, 21:00 | formis85
Tak takhle mi z toho čučí asi 10 šroubů. Zítra se snad dostanu k tomu abych vyzjistil jestli mi to někdo navaří.

Dudu_481
a tak tobě se nakonec podařili vytahat všechny? Kdyby mě to neklaplo, na kolik by mě to cca vyšlo u tebe pokud by se ti do toho chtělo. Nevím jestli se tahle celá atrakce vůbec vyplatí....

foto k příspěvku  od formis85

o 25.01.2011, 21:26 | loom
mit ty titanovy matky tak to na to navarit a myslim ze by to slo krasne
o 25.01.2011, 22:45 | Kesam
To takhle čumí jo???
nebo stojí vedle díry už zlomenej ?
o 25.01.2011, 23:21 | formis85
jj takhle z toho čučí, to na levo je jen prohlubeň s číslem, až pak dál je vidět další díra se závitem (ta je OK). Zrovna tenhle zbytek co leze ven má asi 5mm ostatní jsou asi o 1mm kratší. Nejhorší je že s tím nejde hnout, urval jsem to velkou ráčnou a stejně se to nepohlo - jen to prdlo.

nevíte jestli jsou na 3 dílných kolech BBS ty matice M7 titanový? Ty by se snad daly sehnat lehčeji. Nikde jsem totiž titanovou 7čku nenašel
o 26.01.2011, 07:01 | Dudu_481
Lukaash: někdo už to psal. Je jednoduchý to "přepálit". Je to jako jít na komára s kulovnicí - dá se to, ale musíš vědět, co děláš.

formis85: něco jsme vytahlali, něco se frézovalo, něco jiskřilo. U jednoho kola jsem museli střed přesadit. Jestli máš někoho na CNC vrtačce nebo fréze, zvaž tuto variatnu. Není to uplně ideální, ale je to řešení. Musíš ale přesadit i ventilek tj. původní zavařit a nový "vyrobit" ručně neb je pod úhlem - není kolmý.

Jinak se mi do toho moc nechce. Když selžou garážnický metody, stojí to raketu. A keců o tom, jaká jsem svině drahá už tady na fóru mam dost.

Na 3tlg. BBS jsem se ještě s titan šrouby nesetkal. Zatím tam vždy byly oceláky. Myslím, že v titanu se ani šroub a matka nedělá. Myslím, že jsou to jen šrouby do slepý díry pro 2tlg kola jako máš ty.

Kesam: jj takhle většinou kouká z díry. Většinou ho při demontáži ukroutíš těsně pod hlavičkou kde začíná závit.
o 26.01.2011, 13:20 | assassin
titan pujde privarit jedine k titanu, to mi slo docela ok i tigem se vsim nastavenenym na nerez... (varil sem aliiimu naky perko do brzd) nebylo to uplne ono tak jsem pridal matros(nerez) a tim bylo hotovo, perko jsme ohybali novy:) jestli ty srouby koukaj tak by se to mohlo podarit tigem i jen s matkou slejt, bez pridavani matrose ne? ono to ohrati od svaru ji celkem vyrazne uvolni. naky Ti srouby doma mam a i kus kulatiny, matky ne ... kdyz budes matky kupovat, pocitej minimalne 80kc za jednu matku (m6, nevim co tam je) ja mam srouby od kamarada co dela v letecke opravne, takze bych se mohl zeptat na matky, ale nemuzu nic slibit.
o 26.01.2011, 15:58 | loom | Upraveno: 2011-01-26 16:06:28
assassin: To sliti bez pridavnyho matrose jde ale neni tam zadna extra pevnost coz tady na to asi bude potrebovat :-) Takze bych pridavnej matros urcite pouzil.Jestli je to opravdu titan to nevim muzes zkusit aspon takovou nouzovou zkosuku magnetem jestli je ten sroub magnetizujici pokud nee tak jse o normalni ocel nejedna :-)
o 26.01.2011, 20:00 | Deliquente
taky jsem řešil na hamannech ,ale jeden šikovný člověk zde s fora si s tím poradil :) a pak jsem si od Dudyho nechal poradit a zakoupil nové šrouby a pohoda...soucítím s vámi chlapi ,taky jsem se málem vyvrátil a to byl jen jeden :D
o 26.01.2011, 21:04 | Dudu_481
assassin: navření matky byl náš pokus č.2 - neúspěšný :-((

formis: pokud ti ten šroub takhle kouká, tak ho pořádně nahřejte a myslím, že ho dostanete ven. Když ne tak se ozvi. Řeším teď další sadu takže tohle budu mít zmáknutý :-)

Deliquente: doval ty tvoje šrouby. Nehodlám poslouchat němčoura, že jste s tím jezdili v soli a že smolík.
btw: dohnal jsem výrobce, který nabízí celý sortiment v nerezu. Takže do budoucna je po problémech.
o 26.01.2011, 23:05 | loom
Dudu_481 : resili jste to navareni TITANOVY matky ?? nebo jste pouzili nejakou jinou ,??
o 26.01.2011, 23:07 | loom
Dudu_481: Jiank jeste spis nahrejvat to okoli sroubu a ne primo ten sroub ne ?? Po zahrati jse ten sroub jeste vic roztahne a vic zakousne :-)
o 27.01.2011, 08:13 | Dudu_481
loom: matku jsem tam nevařil já. Tohle mi dělal kámoš co mi vaří. Detaily nezmám. Jen vím, že se to nepodařilo. Ale nemá TIG.
S ohřátím jsem si taky myslel. Bylo mi vysvětleno, že nejde o tep. roztažnost ale o lepidlo. Na tyhle věci (vaření, rovnání atd.) mám kamaráda, kterej je neskutečnej šikula a je radost se na něj dívat, když pracuje. Má šikovný ruce. Na tohle jsem levej. Jsem jen blbej leštič.
Nicméně výsledek nahřátí byl takový, že jsme šroub vytočili kleštěma.
o 27.01.2011, 10:26 | assassin | Upraveno: 2011-01-27 10:28:06
dudu: cece me se zatim z alu/litiny podarilo navarenim matky dostat vse, naposled z litinovyho trmenu z cortiny zarezlej odvzdusnovak s ulomenym vytahovakem.. ten vytahovak ten spoj delal krehkej, takze sem tu matku asi 4x utrh(4xnova).. ale vzdycky se ta tavenina naredila a na poctvrte uz to slo... (samo ze dilna co tam ten vytahovak zalomila ho odeslala shanet nekoho s vyjiskrovackou)

loom ciste teoreticky to je s tou roztaznosti jak povidas, ale v praxi to ohrati sroubu funguje, svar ho rozzhavi do cervena, pockas az prestane svitit a jde to docela v poho...

pridavani matrose u toho titanu bych resil treba nastrihanim nakyho ti plechu na prouzky - treba ze znicenyho plaste motocyklovyho vyfuku... pokud teda bys nesplasil svarece co dela ti a ma drat.. myslim ze ti vari vic lidi, neco vygooglis...

o 27.01.2011, 15:07 | Dudu_481
assassin: možná byl problém opravdu v tom titanu - vařil mi to svářečkou, co vaří hliník a nerez. Každopádně se tohle u titan šroubů stává.
o 27.01.2011, 17:19 | loom
Dudu_481: Problem byl urcite v tom ze nepouzil titanovou matku. Popripade nastaveni masiny pouziti plynu jse od svarovani nerezu nebo AL trochu lisi
o 27.01.2011, 20:47 | formis85
TAK, zitra mě čekají ještě dva šrouby a mám je komplet venku :). Dnes jsem jich vyndal 7 a šlo to jak po másle :). Za chvíli sem hodím foto s postupem, nakonec mě to stálo do 50kč. Jinak DĚKUJI VŠEM co jste mi sem psali vaše postupy a poznatky.
o 27.01.2011, 21:37 | formis85
Použil jsem tento postup:
1) upiloval jsem matku M7 na cca 2-2,5mm (upilovat obě strany)
2)upilovat aspoň jednu staranu matky M7 aby hned od hrany nabíhal závit
3)Zbrousit klíč (č.11) taky na 2-2,5mm
4)Nižší matici našroubovat až na doraz a na ní našroubovat upilovanou stranou druhou matici ("kontra")
5)Propanbutanovou láhví s hořákem nahřát disk v místě šroubu (mě stačilo cca 3-5min na jeden šroub)
6)upilovaným klíčem povolovat spodní matici
7)povolovat bezprostředně po nahřátí

Pokud by čouhalo jen málo závitu, kam by nešly nasadit matice, šlo by to možná povolit nějakýma lepšíma kleštěma
o 27.01.2011, 21:38 | formis85

foto k příspěvku  od formis85

o 27.01.2011, 21:39 | formis85

foto k příspěvku  od formis85

o 27.01.2011, 21:39 | loom
formis85:Tak super nejvetsi roli sehralo na 100% to nahrati :-)
o 27.01.2011, 21:40 | formis85

foto k příspěvku  od formis85

o 27.01.2011, 21:40 | formis85

foto k příspěvku  od formis85

o 27.01.2011, 21:41 | formis85

foto k příspěvku  od formis85

o 27.01.2011, 21:42 | formis85

foto k příspěvku  od formis85

o 27.01.2011, 21:43 | Lukaash
ted me napada, kdyz vidim Tvuj postup :-), ze by to slo i s jednou matici a lepidlem s vysokou pevnosti (pokud se dodrzi postup, neutrhnes ho ... zase jen ohratim)

kazdopadne dobry napad :-)
o 27.01.2011, 21:46 | formis85
loom: jj bez toho nahřátí s tím nešlo udělat nic.

Ještě jednou díky za vaše příspěvky.
o 27.01.2011, 21:51 | formis85
Lukaash: to lepidlo mě taky napadlo, ale než bych nějaký pořádný sehnal, tak jsem zkusil tohle a klaplo to. Možna by byl problémak ale v tom, že ten hořák by to lepidlo mohl zničit... Myslím, že by to mohlo jít ale i těma kleštěma. Šlo to hezky lehce, téměř bez síly.
o 27.01.2011, 21:53 | Lukaash
samo lepit az po vychladnuti ... a cekat nekolik hodin, nez dosahne uplne pevnosti :-)

vyresil jsi to pekne
o 27.01.2011, 21:55 | formis85
Nj, jenze jak to vychladne, tak už to zas nepůjde povolit, ten hliník se zase "smrskne"
o 28.01.2011, 08:47 | Dudu_481
formis: geniální. V jednoduchosti je síla.
o 28.01.2011, 16:58 | Kesam
Paráda jak je to jednoduché :-)
o 29.02.2012, 19:51 | vlastik.vitek
Taky mě čeká tahání poulamovaných šroubů. Prasklo mi jich 5 a to mám rozdělané teprve jedno kolo..Hlavně mám kola daleko zaoxidovanější.. :)

foto k příspěvku  od vlastik.vitek

o 21.03.2012, 14:21 | jimmy264
taky by ještě mohlo jít zkusit to povolit sikovkama, ale taky pořádně nahřát
o 28.03.2012, 18:16 | vlastik.vitek
Kola jsem konečně rozdělal, osvědčilo se zalét šroub motorovým olejem a nahřát, dost to povolilo. Ted zbývá vytahat ty zbytky, snad to pude těma sikovkama. Přinejhorším to budu muset odvrtat
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3753 sekund.